VOP B2C
Všeobecné obchodní podmínky
(pro spotřebitele)
společnosti ZLKL, s. r. o., se sídlem Moravičanská 581/29, 789 83 Loštice, IČO: 47973943, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 5385 (dále jen jako „Společnost“)
- Úvodní ustanovení, vymezení pojmů
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) Společnosti se vztahují na všechny smlouvy, které při své činnosti Společnost uzavírá v pozici dodavatele (prodávajícího) Zboží/výrobků (případně souvisejících služeb) spotřebitelům zejména prostřednictvím svých internetových stránek (e-shopu na adrese https://www.zlklshop.cz) a dalších prostředků komunikace na dálku (zejm. e-mail, fax, telefon či jiné komunikační platformy).
- Smlouvy definované v čl. 1.1 těchto VOP jsou dále označovány jako „Smlouvy“, každá jednotlivá taková smlouva pak jako „Smlouva“.
- Osoby (subjekty), se kterými Společnost Smlouvy uzavírá, jsou dále označování jako „Zákazníci“, jednotlivě jako „Zákazník“.
- Tyto VOP se vztahují na Zákazníky, kteří jsou spotřebitelé, což akceptací těchto VOP prohlašují a potvrzují. Jsou tedy lidmi, kteří uzavírají Smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.
- Zákazník a Společnost jsou dále společně označováni jako „Smluvní strany“.
- Zboží, výrobky (případně související služby), které Společnost Zákazníkovi dodává (poskytuje) jsou dále označovány společnou zkratkou „Zboží“.
- Internetové stránky Společnosti (e-shop na adrese) https://www.zlklshop.cz jsou dále označovány jako „E-shop“.
- Tyto VOP se vztahují na Smlouvy a veškeré vztahy ze Smluv vyplývající a s nimi související.
- Kde tyto VOP požadují písemnou formu jednání, je tato forma zachována a dodržena taktéž výměnou elektronických zpráv (např. e-mailů) bez zaručeného elektronického podpisu, není-li dále uvedeno jinak. To neplatí v případech, kdy je písemná forma vyžadována právními předpisy.
- Ujednání obsažená v Objednávce (jak je definována níže) mají přednost v případě rozporu s těmito VOP. Jinak se od těchto VOP se lze odchýlit pouze výslovnou písemnou dohodou Společnosti a Zákazníka. Od těchto VOP se nelze odchýlit např. potvrzením jiných obchodních podmínek.
- Smlouvy mají povahu a režim kupní smlouvy dle § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen jako „NOZ“). Tuto skutečnost bere Zákazník plně na vědomí. Pokud by v jednotlivém případě měla Smlouva vzhledem ke všem okolnostem charakter jiného smluvního typu i v takovém případě se použijí tyto VOP, a to v plném rozsahu – případná ustanovení zohledňující povahu Smlouvy jako smlouvy kupní, která logicky nelze použít pro konkrétní smluvní typ Smlouvy, se užijí takovým způsobem, aby byl co možná v maximální míře zachován jejich význam a účel.
- Uzavírání Smluv – kontraktační proces
-
- Smluvní strany nejsou nijak omezeny v jednání o uzavření Smlouvy. Toto jednání může probíhat osobně, písemně, prostřednictvím elektronické komunikace či jakýmkoliv jiným vhodným způsobem. Primárně se však využívá E-shop. Zde Společnost uvádí především druh/typ Zboží, které nabízí, cenu Zboží a případně dopravy, dostupnost, případně další související informace.
- Společnost si vyhrazuje a Zákazník bere na vědomí, že informace uvedené na E-shopu nemusí být vždy aktuální, může docházet k odchylkám, chybám v psaní a počtech apod. Smluvní strany vylučují aplikaci § 1732 odst. 2 NOZ – inzerce a obsah E-shopu nejsou (bez dalšího) nabídkou k uzavření smlouvy a použije se kontraktační proces dle těchto VOP.
- Zákazník vyjádří svůj zájem o koupi Zboží, tj. o uzavření Smlouvy, tak, že zašle Společnosti objednávku (dále jen jako „Objednávka“). Objednávka je závaznou nabídkou k uzavření smlouvy, Zákazník je jí vázán. Objednávka zahrnuje zejména informace vyplněné Zákazníkem a dále informace o Zboží, jeho ceně, dodání, dostupnosti atd., které jsou uvedeny v okamžiku vytváření Objednávky na E-shopu. K vytvoření Objednávky Zákazník primárně užívá E-shop – a to zejména prostřednictvím vložení Zboží do košíku, výběru způsobu dopravy, platby, závěrečného potvrzení atd.
- Před odesláním (finálním dokončením) Objednávky je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do zadal, a to i s ohledem na možnost zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání.
- Odesláním Objednávky prostřednictvím E-shopu Zákazník vyjadřuje souhlas s informacemi uvedenými na E-shopu (zejm. ohledně, dostupností, dodání atd.), těmito VOP a bere na vědomí, že v okamžiku, kdy Společnost akceptuje jeho Objednávku, je uzavřena Smlouva.
- Společnost zašle Zákazníkovi e-mailem automatické potvrzení o jeho Objednávce učiněné přes E-shop. Toto potvrzení je akceptací Objednávky a jeho doručením Zákazníkovi je uzavřena Smlouva. Ve výjimečných případech (např. nezvykle vysoké množství objednaného Zboží, chyba v psaní na E-shopu, nečekaná nedostupnost zboží u výrobce) je Společnost oprávněna do 3 pracovních dní ode dne uzavření Smlouvy od Smlouvy odstoupit, a to zasláním e-mailu (s odůvodněním odstoupení) Zákazníkovi.
- V případě, kdy rozhraní e-shopu neumožní, aby si Zákazník samostatně v rámci Objednávky zvolil/vybral dopravu Zboží (typicky velké množství zbožní, nadměrné rozměry či hmotnost) – dohoda o dopravě zboží probíhá individuálně, kdy Společnost nabídku či varianty dopravy sdělí Zákazníkovi a Smlouva je uzavřena až v okamžiku, kdy Zákazník nabídku dopravy odsouhlasí nebo zvolí jednu z nabízených variant dopravy. Po uzavření Smlouvy tímto způsobem o tom zašle Společnost Zákazníkovi potvrzení (na e-mail).
- Smlouva včetně VOP je archivována Společností v elektronické podobě a není dálkově přístupná.
- Dochází-li k uzavírání Smlouvy bez využití E-shopu (individuálně) – považují se sjednané podmínky a parametry Smlouvy pro účely těchto VOP za Objednávku.
- Ze Smlouvy vyplývá pro Společnost zejména povinnost odevzdat/dodat Zákazníkovi Zboží a umožnit mu nabýt vlastnické právo ke Zboží. Pro Zákazníka ze Smlouvy vyplývá zejména povinnost zaplatit Společnosti sjednanou kupní cenu a Zboží převzít.
- Obsah Smlouvy se řídí primárně Objednávkou a těmito VOP – společně tvoří úplnou a celistvou Smlouvu, která představuje souhrn práv a povinností Smluvních stran ve vztahu k dodání Zboží dle podmínek Smlouvy. V případě, že vznikne nesoulad nebo rozpor mezi Objednávkou a těmito VOP, mají dokumenty (právní) přednost v následujícím pořadí (kdy dříve uvedené mají přednost před uvedenými později):
- Objednávka,
- tyto VOP,
- ustanovení právních předpisů, která mají dispozitivní povahu.
- Uzavřená Smlouva je závazná pro obě Smluvní strany. Smlouvu lze měnit (co do jejího obsahu) nebo ji zrušit pouze písemnou dohodou smluvních stran – zejména prostřednictvím e-mailu.
- V případě, že je mezi Smluvními stranami uzavřena smlouva ve formě samostatného písemného dokumentu, takto uzavřená smlouva se považuje pro účely těchto VOP za akceptovanou Objednávku a tyto VOP se pro ni použijí taktéž, není-li to v uvedeném dokumentu (smlouvě) výslovně vyloučeno.
- Dodání Zboží
-
- Pokud není místo dodání (předání a převzetí Zboží) v Objednávce stanoveno, platí, že Společnost předá Zboží v místě provozovny Společnosti: na adrese Olomoucká 784/116, 78983 Loštice.
- Společnost je povinna plnit ve sjednaném čase. Není-li (i) dohodnuto, (ii) v Objednávce stanoveno nebo (iii) na E-shopu uvedeno jinak, platí, že Společnost expeduje Zboží do 5 (pěti) pracovních dnů ode dne připsání kupní ceny na účet Společnosti. V případech, kdy dochází k individuálnímu sjednání dopravy, tedy zejména v případě většího množství/objemu Zboží, se spolu s dopravou sjednává individuálně i doba dodání, která bývá zpravidla cca 4–6 týdnů.
- Sjednaná lhůta plnění se prodlužuje o dobu prodlení Zákazníka, pokud v důsledku takového prodlení nemůže Společnost plnit řádně a včas.
- Zákazník je povinen Zboží převzít:
- v případě „osobního“ odběru nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne odeslání oznámení Společnosti o připravenosti Zboží k předání,
- v případě odeslání Zboží prostřednictvím dopravce v době doručení tímto dopravcem.
- V případě, že je z důvodů na straně Zákazníka nutno Zboží odesílat/doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v Objednávce, je Zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným odesíláním/doručováním Zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem odevzdání.
- Prodlením Společnosti s dodáním zboží delším než 14 (čtrnáct) dní vzniká Zákazníkovi právo odstoupit od Smlouvy. Prodlením Zákazníka s převzetím Zboží delším než 14 (čtrnáct) dní vzniká Společnosti právo odstoupit od Smlouvy.
- Zákazník se zavazuje akceptovat předčasné plnění (tzn. dřívější dodávku) i plnění po částech (tzn. je povinen převzít i část Zboží).
- Zákazník nabývá vlastnické právo ke Zboží okamžikem jeho Převzetí.
- Kupní cena, platební podmínky
-
- Zákazník je povinen za Zboží zaplatit Společnosti sjednanou cenu – tj. kupní cenu.
- Kupní cena je uvedena v aktuální výši na E-shopu. To nevylučuje možné stanovení/úpravu ceny individuálně.
- Případné související náklady či složky kupní ceny, které je Zákazník povinen uhradit, jsou uvedeny na E-shopu, resp. v Objednávce.
- Zákazník je povinen zaplatit kupní cenu Zboží způsobem zvoleným na E-shopu, resp. uvedeným v Objednávce.
- Není-li na E-shopu, resp. v Objednávce, uvedeno jinak, je kupní cena splatná takto:
- v případě „osobního“ odběru na provozovně Společnosti – platební kartou předem, nebo bankovním převodem předem,
- při on-line platbě platební kartou – bezprostředně po uzavření Smlouvy,
- při platbě bankovním převodem – nejpozději do 5 (pěti) pracovních dnů od uzavření Smlouvy.
- Pro individuálně odsouhlasené Zákazníky může být sjednána taktéž tzv. platba „na fakturu“. Nebude-li dohodnuto jinak, bude pak kupní cena splatná na základě daňového dokladu – faktury – se splatností zpravidla 14 (čtrnáct) dní, která bude Zákazníkovi odeslána na jím uvedený e-mail po expedici Zboží.
- Cena Zboží je zaplacena okamžikem připsání příslušné peněžní částky na účet Společnosti.
- Společnost se zavazuje předat/zaslat Zákazníkovi daňový doklad obsahující všechny zákonné náležitosti. Zákazník souhlasí s tím, že mu daňový doklad – faktura může být zaslána/předána elektronicky nebo v listinné podobě, a to dle volby Společnosti.
- Záruka, reklamace, odpovědnost za vady a za škodu
-
- Společnost odpovídá Zákazníkovi, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Společnost odpovídá Zákazníkovi, že Zboží:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodné k účelu, pro který je Zákazník požaduje a s nímž Společnost souhlasila,
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
- Společnost odpovídá Zákazníkovi, že vedle ujednaných vlastností:
- je Zboží vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- Zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Společností nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- je Zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Zákazník rozumně očekávat,
- Zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Společnost Kupujícímu poskytla před uzavřením Smlouvy.
- Bod 5.2 VOP se nepoužije v případě, že Společnost Zákazníka před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornila, že se některá vlastnost Zboží liší a Zákazník s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil.
- Zákazník může vytknout vadu, která se na Zboží projeví v době dvou let od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha Zboží nebo vady vylučuje. Tyto doby neběží po dobu, po kterou Zákazník nemůže Zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
- Právo z vadného plnění Zákazníkovi nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou Zboží není opotřebení způsobené obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
- Zákazník vadu Zboží vytkne tak, že Společnosti písemně (zejm. e-mailem či dopisem) sdělí identifikaci Smlouvy, na základě které Zboží zakoupil (zejm. číslo Objednávky, datum uzavření apod.) a popíše v čem vada spočívá nebo jak se projevuje. Taktéž zvolí, jaké právo z vadného plnění uplatňuje.
- Zákazník je povinen se zdržet nevhodného nakládaní a manipulace se Zbožím, jehož vadu Společnosti vytknul nebo vytknout hodlá, a to zejména takového nakládání, které by mohlo ztížit nebo znemožnit objektivní přezkoumání oprávněnosti vytknutých vad a uplatňovaných nároků Zákazníka.
- Zákazník je povinen Zboží, jehož vady Společnosti vytknul, předložit v sídle nebo provozovně Společnosti k přezkoumání vytknutých vad, resp. vyřízení reklamace – to neplatí, dohodne-li se Společností na jiném způsobu přezkoumání reklamace (např. prostřednictvím fotografií).
- Společnost vydá Zákazníkovi při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy Zákazník reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Zákazník požaduje a kontaktní údaje Zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Má-li Zboží vadu, může Zákazník požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového Zboží bez vady nebo opravu Zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Zákazníka.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a Zákazník o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Smluvní strany nedohodnou na delší lhůtě. Společnost odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Zákazníkovi nezpůsobila značné obtíže, přičemž se zohlední povaha Zboží a účel, pro který Zákazník věc koupil.
- Společnost může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady
- Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud:
- Společnost vadu odmítla odstranit nebo ji neodstranila v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 NOZ,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením Smlouvy,
- je z prohlášení Společnosti nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka.
- Zákazník nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada Zboží nevýznamná.
- Společnost vydá Zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Společnost neposkytuje záruku za jakost (záruční dobu) ve smyslu § 2113 a násl. NOZ, není-li u konkrétního Zboží uvedeno nebo ve Smlouvě sjednáno jinak.
- Společnost odpovídá Zákazníkovi, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Společnost odpovídá Zákazníkovi, že Zboží:
- Odstoupení od Smlouvy
- Od Smlouvy lze odstoupit pouze ze zákonných důvodů a důvodů sjednaných v Objednávce nebo těchto VOP, to vše, pokud to není v Objednávce nebo těchto VOP vyloučeno.
- Zákazník může odstoupit od Smlouvy (uzavřené distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory Společnosti) bez udání důvodu ve lhůtě 14 (čtrnácti) dnů ode dne, kdy Zákazník nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme Zboží, nebo:
- poslední kus Zboží, objedná-li Zákazník v rámci jedné Objednávky více kusů Zboží, které jsou dodávány samostatně,
- poslední položku nebo část dodávky Zboží sestávajícího z několika položek nebo částí,
- první dodávku Zboží, je-li ve Smlouvě ujednána pravidelná dodávka Zboží po ujednanou dobu.
- Zákazník může takto odstoupit od Smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením adresovaným Společnosti (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím elektronické pošty). Můžete použít vzorový formulář pro odstoupení, který je k dispozici na e-shopu, není to však povinností Zákazníka. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení, postačuje před uplynutím příslušné lhůty samotné odstoupení odeslat Společnosti.
- Pokud Zákazník od Smlouvy odstoupí, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jí došlo odstoupení od Smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od Zákazníka na základě Smlouvy přijala, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Zákazníkem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než Společností nabízený nejlevnější způsob dodání). Pro vrácení peněžních prostředků Společnost použije stejný platební prostředek, který Zákazník použil pro provedení počáteční transakce, pokud výslovně neurčí jinak. V žádném případě Zákazníkovi nevzniknou další náklady. Přijaté peněžní prostředky Společnost může vrátit až po obdržení vráceného Zboží nebo až Zákazník prokáže, že Zboží odeslal zpět Společnosti, podle toho, co nastane dříve.
- Zákazník je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od Smlouvy, zaslat Zboží zpět Společnosti nebo je předat na adrese sídla Společnosti. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud Zákazník Zboží odešle zpět Společnosti před uplynutím 14 dnů. Zákazník nese ze svého přímé náklady spojené s vrácením Zboží.
- Zákazník odpovídá pouze za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se Zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží.
- Zákazník není oprávněn odstoupit bez udání důvodu od smluv uvedených v § 1837 NOZ – zejména pak ohledně Zboží vyrobeného podle požadavků Zákazníka nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, Zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co obal Zákazník porušil.
- Společnost je oprávněna od Smlouvy odstoupit v případě, že:
- Zákazník je v prodlení o více než 14 (čtrnáct) dní s jakoukoli platbou vyplývající ze Smlouvy;
- ohledně Zákazníka bude zahájeno insolvenční nebo exekuční řízení.
- Společnost je oprávněna z části nebo zcela odstoupit od Smlouvy v případě neočekávaného nepředvídatelného výpadku ve výrobním procesu nebo na straně subdodavatelů, přepravců, nebo při vzniku zákonných či sjednaných okolností vylučujících odpovědnost Společnosti.
- Vyšší moc
- Odpovědnosti za porušení (nesplnění) povinností vyplývajících ze Smlouvy nebo se Smlouvou souvisejících, zejm. odpovědnosti za částečné nebo celkové neplnění závazků ze Smlouvy a povinnosti k náhradě škody se Společnost zprostí, prokáže-li, že jí ve splnění povinnosti dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na její vůli (dále jen „Vyšší moc“).
- Za případy Vyšší moci se považují zejména: stávka, epidemie, požár, přírodní katastrofa, mobilizace, válka, povstání, zabavení Zboží (z moci úřední), embargo, zákaz transferu deviz, zákonný (či jiný úřední) zákaz činnosti, dodávek, výroby, provozu nebo jiného plnění, vztahující se k povinnostem Společnosti dle Smlouvy (či její části), nezaviněná regulace odběru elektrické energie, teroristický útok apod.
- V případě Vyšší moci je Společnost oprávněna pozastavit plnění svých povinností ze Smlouvy, a to po dobu, po kterou trvají okolnosti Vyšší moci, a to, aniž by nastalo prodlení s plněním povinností vyplývajících ze Smlouvy. Termín(y) plnění se pak posouvají o počet dní, po které trvala Vyšší moc.
- Vyšší moc vylučuje (vedle nároku na náhradu škody) též nárok na uplatnění jakýchkoliv smluvních pokut či jiných smluvních či zákonných sankcí, důsledků a odpovědností proti Společnosti.
- Společnost musí bez zbytečného odkladu oznámit Zákazníkovi překážku (Vyšší moc) a její důsledky pro svou způsobilost plnit.
- V případě trvání Vyšší moci po dobu delší než 1 (jeden) měsíc je Společnost oprávněna od Smlouvy odstoupit.
- Povinnosti Zákazníka k řádnému plnění peněžitých závazků se nelze zprostit odkazem na vyšší moc.
- Zpracování a ochrana osobních údajů
- Společnost se zavazuje, že pokud při své činnosti zpracovává osobní údaje, činí tak vždy v souladu s příslušnými právními předpisy. Zejména v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č.b2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.
- Společnost proto (v souvislosti se Smlouvami) zejména zpracovává osobní údaje:
- jejichž zpracování je nezbytné pro splnění Smlouvy nebo smluvních povinností nebo jiných právních povinností Společnosti, které se na Společnost vztahují,
- k jejichž zpracování subjekt údajů udělil souhlas,
- jejichž zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů Společnosti či třetí strany, kromě případů, kdy před těmito zájmy mají přednost zájmy nebo základní práva a svobody subjektu údajů vyžadující ochranu osobních údajů.
- Bližší informace o zpracování a ochraně osobních údajů jsou uvedeny na E-shopu (tj. na stránkách https://www.zlklshop.cz/).
- Doručování, komunikace
- Společnost určuje svoje následující e-mailové adresy pro komunikaci: shop@zlkl.cz.
- Elektronické zprávy doručené na případné jiné e-mailové adresy není společnost povinna brát na zřetel a působí vůči Společnosti pouze v případě, že to Společnost (písemně) potvrdí.
- Společnosti je možné doručovat i do jejího Sídla a datové schránky.
- Závěrečná ujednání
- Smluvní strany si výslovně sjednávají, že Smlouva a veškerá práva a povinnosti z ní vyplývající a s ní související se řídí a budou řídit právem (právním řádem) České republiky, a to pak zejména NOZ.
- Vzájemné spory mezi Společností jako prodávajícím a Zákazníkem jako kupujícím řeší obecné soudy. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb. ve znění pozdějších předpisů) vykonává Česká obchodní inspekce Zákazník má právo na mimosoudní řešení sporu ze spotřebitelské smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách (coi.cz). Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh Zákazníka, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo se Společností vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 (jednoho) roku ode dne, kdy Zákazník uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u Společnosti poprvé. Po dobu trvání jednání o mimosoudním řešení sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle NOZ, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
- Společnost má právo tyto VOP průběžně měnit či doplňovat. Tím však nejsou a nebudou dotčeny Smlouvy vzniklé a uzavřené dle předchozího znění (verze) VOP.
- Zákazník prohlašuje, že se seznámil s těmito VOP, potvrzuje, že si jejich znění důkladně přečetl, tomuto obsahu zcela rozumí a nemá proti němu žádné výhrady. Vzhledem k tomu se zavazuje, že se jimi bude plně řídit.
- Tyto VOP jsou zveřejněny na internetových stránkách Společnosti: https://www.zlklshop.cz/
- Tyto VOP nabývají účinnosti (platí ode) dne 17. 3. 2025.